Subject: FW: Mõisa tee 42 MS - parandus ja uus link
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Jul 2025 08:20:11 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 22, 2025 2:43 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: RE: Mõisa tee 42 MS - parandus ja uus link

Tere

Tänan tähelepanekute eest!

Mõned kommentaarid märkustele:

1.	Arusaadav, et määruses on toodud 0,4m, kuid annan mõned
selgitused, miks ostutus valituks D300 truup.

Diameetri valikul lähtuti olemasoleva truubi diameetrist ning parandati
veidi olukorda (et igal juhul ol.olevast olukorrast halvemaks asja ei
teeks). Teise aspektina mängis truubi diameetri valikul rolli tagasitäite
kõrgus truubi kohal. Kuivõrd ühelt poolt tuleb vastu kraavi põhi ning
teiselt poolt ristumiskoha ehitamise nõuetes kajastatud lubatud pikikalle
ning kokkuviimine olemasoleva maapinnaga, siis ei olnud liiga palju
mänguruumi ning ei tundunud otstarbekas truubi diameetrit täiendavalt
suurendada.

2.	Arusaadav, tabelis on tõesti 190, kui liituva tee liiklussagedus
on alla 100 sõiduki/ööp. Ekslikult arvasin, et LN1 väärtuse valimisel
mängib rolli peatee kiirus + liiklussagedus. Tundub minu isiklikul
hinnangul loogilisem ning annab parema tulemuse liiklusohutuse
seisukohalt. Aga määrus on määrus. Parandame.

3.	Transpordiameti poolt väljastatud ristumiskoha ehitamise nõuetes
oli selgelt väljendatud, et projekteerimisel lähtuda TÜÜP II mahasõidust,
kus on raadiuseks 15,0 m. Seetõttu ka selline valik. Eelnimetatud valik
oli ka Tellijale igati sobilik ning annab Tellijale teataval määral ka
tulevikku silmas pidades vabamad käed ehk perspektiiviga lahenduse.

4.	Oleme märkusega sisuga/mõttega põhimõtteliselt nõus, kuid kui
jätta raadius 15,0 m, siis ei tahaks truupi langetada, kuivõrd kraavi
kalded on üsna ebakorrapärased.

5.	Parandame.

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 22, 2025 12:02
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Mõisa tee 42 MS - parandus ja uus link

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

1.	Truubi projekteerimisel kinnistu juurdepääsutee alla kasutatakse
vähemalt Ø 400mm truupi (Tee projekteerimise normid §43).
2.	Liituva tee liiklussagedusel alla 100 sõiduki ööpäevas on
nähtavuskolmnurga LN1 väärtus 190m (joonisel kujutatud 230m ei ole vale,
aga normide järgi võib olla väiksem).
3.	Pöörderaadiused on üle dimensioneeritud. Geodeetilise
alusplaani/olemasoleva mahasõidu rattajälje põhjal saab eeldada, et
pööreteks ei ole suuremaid raadiusi vaja. Kanda sõiduki pöördekoridor
joonisele.
4.	Truubi sissevoolu kõrgust saaks veidi allapoole lasta (kui
väiksemad raadiused ja lühem truup).
5.	Seletuskirja 4.7.1 on sattunud Raasiku Vallavalitsus.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, July 21, 2025 4:51 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Mõisa tee 42 MS - parandus ja uus link

Tere

Saadan väiksese parandusega projekti. Muutsin muldkeha tihendustegurit.
Rohkem muudatusi ei teinud.

Uus link:

<https://www.dropbox.com/scl/fi/09cjgjgc4uhanesmkknp7/25018_PP_M-isa-tee-4
2-mahas-it.asice?rlkey=wvklf32s9ox0g4v0y2esfwj81&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/09cjgjgc4uhanesmkknp7/25018_PP_M-isa-tee-42
-mahas-it.asice?rlkey=wvklf32s9ox0g4v0y2esfwj81&dl=0

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee